Ja, vi på Beyond Communication kan bara konstatera att ord byter mening, titel byter person och i mitten står vi som tror på att göra bra saker för våra kunders.
Och nu är inbound marketing mer outbound än outbound
Inbound ska vara motsatsen till outbound. Det betyder att man lyssnar på och lyfter de behov som kunderna har, exempelvis på en hemsida. Till skillnad mot att ropa högst och tvinga kunderna. Men nu skriver företaget och de duktiga människorna på KNTNT att inbound inte är inbound.
Fler artiklar:
Why: PR
Hur mäter vi PR?
Din lyckade pressrelease har precis publicerats i DN och nu behöver du redovisa värdet av din PR-insats. Annonsvärde har länge varit ett universellt mått för att mäta ROI på PR och är en uppskattad siffra på vad en betald annons i samma storlek som artikeln skulle ha kostat. Men ett uppskattat annonsvärde är inte alls likvärdigt med kommunikationens värde när det handlar om förtjänad media. Hur mäter vi då effekten av PR om inte genom annonsvärdet?
why: sociala kommuner
Framgång för kommuner i sociala medier
En ny studie visar att kommuner som är framgångsrika i sociala kanaler har nöjdare medborgare när det gäller kommunens service och tjänster. Men sociala medier är också en stor utmaning.
Why: gillette
Is this the best a Gillette ad can get?
De flesta känner till varumärket Gillette och deras kända slogan. I sin senaste kampanj vänder Gillette på sin klassiska ”The best a man can get” och ställer sig istället frågan ”Is this the best a man can get?”.
Why: video
Video content enligt marknadsförarna
Det kommer väl inte direkt som en nyhet att rörligt är framgångsrikt. Kanske framförallt på sociala medier, men även marknadsföring överlag. Ämnet har varit på tapeten så länge att ”rörligt” nästan känns som ett utslitet inneord. Men många marknadsförare uppger fortfarande att video är utmärkt för att bygga medvetenhet, intresse och engagemang.