Om Why Beyond
En tidning att ta med, en webbplats att besöka, ett nyhetsbrev var sjätte vecka och en fika med intressanta människor och innehåll. Allt med utgångspunkten och förståelsen för er marknad. Genom att ställa sig frågan ”varför” kommer vi undersöka nästa trend, teknik eller strategi lite mer på djupet. Kanske kommer vår nyfikenhet och dialog med omvärlden att göra alla våra kunder One Step Beyond.
Vi skulle kunna erbjuda er rabattkuponger och chansen att vinna en resa till Bahamas
Men vi tänker att vi väntar med det. Traditionell marknadsföring har dock handlat om att ”komma genom bruset” och genom monolog tvinga kunden att ta till sig kommunikation. Det har dock blivit extremt kostsamt när alla försöker göra det samtidigt. Eller man har inte hört för att alla ropar lika högt (eller roligt).
De varumärken, fenomen och människor som växer snabbast på nätet idag, är de som lyckats anpassa sig till dagens ekosystem med total transparens, närhet och relation. Istället för att övertyga mottagaren med snygga, lyxiga och smarta trick så förtjänar man mottagaren genom att bjuda in till dialog, lyssna och förstå.
Man förtjänar sina kunder
Istället för att prata högt så lyssnar man till vad det finns för behov. Krasst kan man säga att kunden kvalificerar leverantören istället för att leverantören kvalificerar kunden.
Men så har det faktiskt alltid varit. En bra relationer och äkta passion för kundens behov har alltid vunnit över ”köpt” reklam om de ställts mot varandra.
När alla vinner på det vinner alla
Rätt utfört märker man snart att potentiella kunder söker sig till varumärket av sig självt. Och det bästa av allt är att de talar om varumärket när man själv inte är där.
Först och främst för att de själva gillar det, men också för att de i sin tur vill lära andra – eller visa andra var eller hur man kan bli inspirerad. När alla vinner på det, vinner alla.
Why är vårt sätt att börja leva som vi lär och lära det vi lever
Handen på hjärtat – hur mycket vi på Beyond än älskar att skapa reklam så måste vi också lyfta blicken och förtjäna våra samarbeten. Vi bör leva som vi lär och bjuda in till dialog där våra kunskaper och tankar kommer till nytta på fler platser än bara i själva projektet.
Vi älskar ju att se runt hörnet, utmana givna roller, se morgondagens trend och skapa kommunikation som berör, förändrar och förflyttar. Då måste vi göra det alltid, för alla.
Till Beyond Communication