Why Beyond: Arkiv

Why: Surprise

One more thing

Teslas presentation i Los Angeles bjuder precis som Apples senaste presentation på en oväntad överraskning. En lastbild skulle presenteras, men i lastutrymmet gömde sig en sportbil. Ska vi förvänta oss överraskningar vid alla stora presentationer framöver? Eller har det alltid varit så, att man för att få störst effekt ska leverera över mottagarens förväntningar?

Why: Modig

Hur modig vågar du vara?

Kommunikation och marknadsföring är ingen walk in the park, snarare rena bergsbestigningen med oväntade hinder, överraskande väderomställningar och kluriga vägval att ta hänsyn till.

Why: Svajp

Svajpa höger för din nästa företagspartner

Att vi år 2017 behöver en karriärsapp där kvinnorna tar första kontakten, p.g.a. att Mr X inte kan hålla sina smutsiga tankar för sig själv, får en att vilja skrika in i en kudde. Dejtingappen Bumble har precis lanserat Bumble Bizz - en säker plats för kvinnor på jobbmarknaden.

SEO är död – länge leve SEO. Hur fungerar sökmotorsoptimering?
Why: SEO

SEO är död – länge leve SEO

Vissa skulle nog beskriva SEO som ett avancerat sätt att skrika högst. Andra skulle istället förklara fenomenet som ett sätt att vägleda människor till miljöer dom kommer att trivas i. Och ingen av dom har egentligen fel.

Jimmy Durmaz vill stoppa skitsnacket med Locker Room Talk
Why: Statement

Stort. Viktigt. På riktigt.

Varför blir det en så stor grej när ett företag tar ställning och varför gör de det? För att det blir på riktigt. Istället för en klassisk reklamkampanj gör man något som gör skillnad på riktigt.

Why: Alla fina ord

Och nu är inbound marketing mer outbound än outbound

Inbound ska vara motsatsen till outbound. Det betyder att man lyssnar på och lyfter de behov som kunderna har, exempelvis på en hemsida. Till skillnad mot att ropa högst och tvinga kunderna. Men nu skriver företaget och de duktiga människorna på KNTNT att inbound inte är inbound.

Why: Imponerande

Bra tänkt Stendahls

Skillnaden mellan en digital och en social strategi hörs ju på namnet. Men många är de som blandar ihop begreppen. Reklambyrån Stendahls är dock inte en av dem. De har en digital strategi i form av att varje vecka skicka ett brev ”Veckans Digitala”, ett helt osocialt brev – icke desto mindre intressant.