Why Beyond: Arkiv

Why: Svenskarna och internet

Internetstiftelsens årliga rapport

Den efterlängtade rapporten Svenskarna och internet 2018 är här. I den presenterar Internetstiftelsen (ISS) hur våra internetvanor ser ut. För en del var det som rena julafton att plöja igenom den 114 sidor långa rapporten. Men om du inte känner för att nörda ner dig i alla procentsatser och mätningar så kommer här några godbitar att ta med hem till fredagsmyset.

Why Beyond Parkeringsbot
Why: p-bot

En uppskattad p-bot

”Allt kanske inte är vad det ser ut som” – Ja det kan man onekligen säga om den här kampanjen men framförallt om dess viktiga budskap.

Why: snapchat + amazon

Shoppa med Snapchat och Amazon

E-handelsjätten Amazon har inlett ett samarbete med Snapchat kring bildbaserad shopping. Funktionen innebär att Snapchats användare kan ta en bild på önskad produkt och via bildigenkänning få en pop-up-ruta med direktlänk till produkten på Amazon. 

Why: Facebook-rekrytering

Rekrytera bättre på Facebook

Idag är sociala medier många företags primära kanal för att kommunicera med sin omvärld. Därför är det också naturligt att detta blivit en plats för att rekrytera nya talanger och nå ut med att företaget växer.

Ledare

Ska en tacka ja till politiska uppdrag?

Självklart ska en tacka ja till politiska uppdrag om du tror på partiets idéer och vill engagera dig. Politiskt engagemang, även för de demokratiska partier som inte har ens sympatier, är viktigt för att hålla demokratin levande.     

Why: Back-to-school

Bye bye back-to-school

Att skolstarten närmar sig har väl knappast undgått någon. Framförallt inte om du är ett företag som söker inspiration och tips på hur just din ”Back-to-school” kampanj kan bli den bästa någonsin. Och det kanske inte är så konstigt med tanke på hur mycket pengar det finns att casha in. Trots det vågar Ikea säga bye bye traditionella kampanjer och Hello to new beginnings.

IGTV
Why: IGTV

Instagrams nya videosatsning utmanar Youtube

Video content har varit hett länge. Konsumtionen har förändrats från att se mindre tv till att se mer video i sociala medier. Samtidigt har kreatörerna blivit fler och intresset ökat att följa nya videoskapare, influencers och kändisar.