För att göra omställningen från blöjbyten och burkmat till kundpresentationer och lunchmöten lite lättare arrangerar Juno PR en inskolningsdag för kommunikatörer.

Som förälder tar du fullt ansvar för någon annan än dig själv. Ditt tålamod prövas dagligen. Du blir effektivare, bättre på att prioritera, mer flexibel, empatisk och ökar din samarbetsförmåga. Man skulle nästan kunna säga att du blir en mästare på konflikthantering och tar examen i samverkan och diplomati – något som arbetsgivare betalar dyra kurser för att skicka sina medarbetare på. Trots det är det många som känner sig osäkra, stressade och omotiverade när det är dags att börja jobba igen. 

Inskolningsdagen har som syfte att ge en snabb recap över årets hetaste kampanjer, trender, varumärken och personer. Att få en överblick av vad som hänt, både i omvärlden och mer specifikt i kommunikationsvärlden, kan ge många en bättre start och en knuff i rätt riktning för att återfå sitt självförtroende. 

Den 12 september arrangeras eventet för andra året i rad av Juno PR som i år även får sällskap av Sveriges Annonsörer.